Moderne og ensrettet visuel identitet

Margueritten er et væsentligt element i Let-Køb kædens nye visuelle udtryk med helt rene linjer. Dagrofa har investere flere millioner i Let-Køb-kæden, fordi de tror på de små købmænd, som gør en stor forskel for lokalsamfundet. Det nye logo og layout er med til at binde kæden sammen, så den fremstår som en moderniseret kæde med frie købmænd tæt på kundens hverdag.

”Vi har følt os i trygge hænder og haft et rigtigt godt samarbejde med Nonbye gennem hele processen.”

– Maja Wang Wendelboe, Kommerciel koordinator, Let-Køb

Tæt sparring om færdigt design

Dagrofa’s designafdeling har udviklet grundelementerne i designet til den nye visuelle identitet. Efterfølgende har der været en tæt dialog mellem Camilla Ammitzbøll, visuel designer hos Dagrofa, og grafisk designer Tine Bohn-Larsen fra Nonbye om, hvordan elementerne kunne bruges i praksis. De to har desuden i fællesskab udviklet en designmanual til brug, som inspiration, til de enkelte butikker.

Klar med kompetent rådgivning

Dagrofa har lavet et oplæg til den enkelte Let-Køb butik med forslag til ny skiltning. ”Har der været specielle udfordringer eller noget, vi har været i tvivl om, har Nonbye stået klar med gode råd og kompetent sparring,” siger kommerciel koordinator Maja Wang Wendelboe fra Let-Køb.

Montage i 65 butikker
styret med sikker hånd

65 butikker har fået nye facader hen over sensommeren, og produktionen af alle elementerne til de nye facadeskilte og instore er foregået hos Nonbye. Nonbye har desuden været ansvarlig for projektledelsen og montagen. ”De har løbende forstået at mande op, når det har været behov for det og styret hele forløbet med sikker hånd,” siger Maja Wang Wendelboe. ”Det har givet et rigtig godt og trygt forløb.”

Ensartet look på tværs af butikker

Dagrofa og Nonbye har dermed i tæt parløb sikret en ensartet visuel linjen hos alle butikker i kæden, som har meget forskellige størrelser, beliggenhed og indretning. ”Vi har netop fået det look, vi ønskede, som understøtter den hyggelige og den gode stemning, som kendetegner vores butikker i Let-Køb kæden,” siger Maja Wang Wendelboe

Caseansvarlig

 

 

Kim Christensen profilbillede

Kim Christiansen

Sidder du med spørgsmål? Spørg vores specialister helt gratis

Måske har du spørgsmål, som hurtigt kan besvares af en stemme i telefonen eller via mail.

Kom rigtigt fra start – kontakt os nu. Vores råd er bedst, jo tidligere vi er med!

Skal vi kontakte dig og din virksomhed?

11 + 11 =