Mange års samarbejde med LEGO®

Hos Nonbye har vi LEGOs stærke ånd og værdier inde under huden efter mange års tæt samarbejde. Derfor er vi også yderst stolte over at have været med til at bringe Kjeld Kirk Kristiansens vision og drøm om LEGO House, ”Home of the Brick”, ud i livet.

Vores passion for LEGO og store kendskab til, hvordan LEGO brandet bedst kommer helt ud i produktionen af skilte og vægdekorationer, var en væsentlig del af vores input i udbudsrunden og en del af baggrunden for, at vi blev valgt til sparringspartner og leverandør.

Et besøg i LEGO House er en kæmpe oplevelse for alle LEGO fans i alle aldre. Huset i Billund er unikt og bliver det eneste af sin art i verden.

”Vi har i LEGO House lavet nogle rigtig lækre ting, som vi ikke har haft lejlighed til at lave før i samme omfang,” fortæller Olafur Munk. ”Hver enkelt folieløsning er individuelt tilpasset sin placering og er godkendt enkeltvist af kunden.”

Mange besøg i LEGO House

Hos Nonbye nedsatte vi fra starten et projektteam til denne opgave.

Teamet har besøgt LEGO House mange gange i processen for at få huset ”ind under huden”. Vi har været med hele vejen lige fra idéfasen over udvikling og test af løsninger, projektstyring, produktion, montering og evaluering.

Inspiration til skiltedesign, løsninger og materialer

Kunden har udviklet den visuelle identitet og grafikken. De har i processen efterspurgt og fået inspiration fra os til skiltedesign, løsninger og materialer. I den sammenhæng har vi også været på flere fælles besøg som fx i Københavns Lufthavn for at få inspiration til wayfindingen.

Stærkt samarbejde i ”vores hus”

Vores tætte bånd til LEGO House har også sat sit præg på den interne organisation hos Nonbye. ”I dag siger vi ”vores hus”, når vi omtaler LEGO House,” fortæller projektleder Olafur Munk fra Nonbye. ”Vi er utroligt stolte af det præg, vi har været med til at sætte på huset. Og det hele er sket i et tæt og værdifuldt samarbejde med LEGO House meget kompetente projektteam.

”Det bedste er ikke for godt”

LEGOS grundlæggende værdi, ”Det bedste er ikke for godt”, slår også igennem på den implementerede wayfinding i LEGO House. Vi har udviklet en unik og stilsikker wayfinding, som leder gæsterne trygt rundt. Løsningen er valgt efter test af forskellige muligheder, og intet er således overladt til tilfældighederne.

Inspiration til skiltedesign, løsninger og materialer

Kunden har udviklet den visuelle identitet og grafikken. De har i processen efterspurgt og fået inspiration fra os til skiltedesign, løsninger og materialer. I den sammenhæng har vi også været på flere fælles besøg som fx i Københavns Lufthavn for at få inspiration til wayfindingen.

Mere end 500 skilte i helt op til 14 farver

Skiltene i LEGO House er opbygget i de velkendte klodsdimensioner. ”For at kunne ramme LEGO klodsernes rene farver og samtidig have muligheden for at bruge guld og sølv, valgte vi at trykke alle skilte serigrafisk,” fortæller Olafur Munk. ”Det er en meget kompliceret produktionsmåde, som vi har stor ekspertise i hos Nonbye. Det har givet nogle helt unikke skilte i meget høj kvalitet. De lever dermed helt op til ånden og kravene hos LEGO.”

Nonbye har produceret over 500 skilte til wayfinding. Nogle af ikonerne har over 14 farver, som hver især er trykt enkeltvis.

”Det bedste er ikke for godt”

LEGOS grundlæggende værdi, ”Det bedste er ikke for godt”, slår også igennem på den implementerede wayfinding i LEGO House. Vi har udviklet en unik og stilsikker wayfinding, som leder gæsterne trygt rundt. Løsningen er valgt efter test af forskellige muligheder, og intet er således overladt til tilfældighederne.

Stærke og virkningsfulde vægdekorationer

I LEGO House er der monteret masser af spændende grafik, som er tilpasset de historier, man fanges af på sin tur rundt i huset, og som bakker op om de enkelte oplevelseszoner. Alt er udført i samme visuelle linje på tværs af materialer, overflader og kvalitet.

”Vi har i LEGO House lavet nogle rigtig lækre ting, som vi ikke har haft lejlighed til at lave før i samme omfang,” fortæller Olafur Munk. ”Hver enkelt folieløsning er individuelt tilpasset sin placering og er godkendt enkeltvist af kunden.”

Et anderledes parkeringshus

Speciel udviklet grafik er med til også at gøre LEGO House til en oplevelse lige fra bilen parkeres i LEGO House parkeringshuset. Skilte og grafik i de klare og rene LEGO farver er med til at hjælpe de besøgende til nemmere at kunne huske, hvor bilen er parkeret.

”Vi har i LEGO House lavet nogle rigtig lækre ting, som vi ikke har haft lejlighed til at lave før i samme omfang,” fortæller Olafur Munk. ”Hver enkelt folieløsning er individuelt tilpasset sin placering og er godkendt enkeltvist af kunden.”

Præg på køkken og restauranter

De grafiske løsninger fra Nonbye findes i hele LEGO House – selv i køkken, restauranter og café. Her er grafikken produceret i materialer, som opfylder kravene til rengøring og vedligeholdelse.

Fra badeand til bykort og information

Alle grafiske løsninger og detaljer i LEGO House er produceret og monteret af Nonbye.

Det gælder også grafikken på den flotte, gule LEGO minifigur med badeand.

History Collection

Denne eksklusive udstilling fortæller, hvordan et lille snedkerværksted i Billund blev et af verdens stærkeste varemærker og producent af den verdenskendte LEGO klods. Her er både trykte, printede og udfræsede grafiske elementer fra Nonbye med til at fortælle historien.

Og her er visualiseringen sket med stor respekt for historien og stor stolthed omkring LEGO brandet.

Bæredygtige løsninger

Både LEGO og Nonbye prioriterer bæredygtighed højt på alle områder. Derfor er alle løsninger til LEGO House udviklet med det bæredygtige i centrum. De PVC-frie løsninger er valgt overalt, hvor det har været muligt.

Caseansvarlig

 

 

Olafur Munk

Sparringspartner
+45 6161 0871
om@nonbye.dk

Vi har et hus fuld af erfarne eksperter 

Vi brænder for at gøre en forskel, så tøv derfor ikke med at kontakte os, hvis du sidder med en større eller mindre opgave.

Jo før i processen vi er med, jo bedre løsninger kommer der oftest ud af det!

 

Skal vi kontakte dig og din virksomhed?

6 + 2 =