Overraskende løsninger fra Nonbye

Med kreative og overraskende forslag til visualisering af Hedeselskabets logo har Nonbye øget selskabets synlighed på adressen i Viborg.

Hedeselskabet, som har til formål at skabe grøn innovation og udvikle løsninger til klimatilpasning og naturpleje, fejrede 150-års jubilæum i 2016.

Hedeselskabet valgte i den forbindelse at gå i dialog med Nonbye og et par andre potentielle leverandører om, hvordan visualiseringen af logoet kunne se ud og produceres i praksis.

”Vi havde selv nogle bud på, hvordan det kunne gøres, men Nonbye overraskede os med nogle meget kreative forslag.
Da de samtidig kunne være med rent prismæssigt, valgte vi at indgå samarbejde med dem om opgaven.”

– Christian Bogh

Hvem bor på bakken?

Selskabet har siden 1981 haft hovedkontor på bakken ved Klostermarken i Viborg og har ved flere lejligheder oplevet, at folk godt nok har registret bygning, men ikke rigtig har vidst, hvem der havde hjemme der. ”Derfor valgte vi i forbindelse med en opdatering af vores brand og logo også at sætte fokus på at øge vores synlighed på adressen,” siger kommunikationsdirektør Christian Bogh fra Hedeselskabet.

Landmark i mahogni

For at understrege Hedeselskabets tilknytning til naturen og samtidig øge synligheden fik Nonbye idéen til en 3,5 meter høj landmark i mahogni af selskabets logo, som nu er placeret på plænen foran hovedkontoret. Landmarken blev indviet af byens borgmester i april 2016.

Dronning Margrethe fik overrakt en miniature af landmarken i 1/10 størrelse ved hendes besøg hos Hedeselskabet i forbindelse med fejring af jubilæet. Miniaturen er produceret efter samme principper som originalen.

God proces

Hos Hedeselskabet har man oplevet et rigtig godt samarbejde med Nonbye gennem hele processen.

Vi var fra starten meget begejstrede for Nonbye’s forslag til en meget synlig visualisering af vores logo,” siger Christian Bogh.

Efterfølgende har vi haft et rigtigt godt samarbejde om at få tingene færdigudviklet og produceret. Vi står i dag med et yderst tilfredsstillende resultat.

Bæredygtigt logo i mos

I receptionen på hovedkontoret understreges selskabets fokus på bæredygtighed med et logo på væggen udarbejdet i mos. En sjov og anderledes løsning. Mosset kræver ingen vanding eller vedligehold, og da det ikke skal gro, behøver det heller ikke lys.

Facadeskilt med lyseffekt

Nonbye har desuden udviklet et meget synligt facadeskilt til Hedeselskabets bygning, som har en speciel lyseffekt om natten. Til skiltet er anvendt kvalitetsmaterialer, som giver et homogent lys, der spreder sig pænt og giver en flot effekt på skiltet.

Caseansvarlig

 

 

Jan Gress

Sidder du med spørgsmål? Spørg vores specialister helt gratis!

Måske har du spørgsmål, som hurtigt kunne besvares af en stemme i telefonen eller via mail.

Kom rigtigt fra start – kontakt os nu. Vores råd er bedst, jo tidligere i processen, vi er med!

 

Skal vi kontakte dig og din virksomhed?

3 + 5 =