Stort engagement og bred erfaring gav stærk visuel løsning til AURA Energi

Fire østjyske energiselskaber gik i foråret 2014 sammen i selskabet AURA Energi.
I tæt samarbejde med Nonbye blev AURA Energis nye visuelle identitet udviklet og implementeret på facader og biler.

”Nonbyes naturlige tilgang til tæt sparring var netop en af grundene til, at de blev valgt til opgaven,” siger projektleder Hanne Skjoldborg fra AURA Energi.
”Det, i samspil med deres store erfaring, høje fleksibilitet og den rette pris, gjorde udslaget.

Kundeservice og projektledelse i top gav sikkert logoskift på 150 biler hos AURA Energi

Brabrand El-selskab, Galten Elværk, Viby El-værk, Østjysk Energi og det fælles datterselskab Lokalenergi gik i foråret 2014 sammen i selskabet AURA Energi.
I tæt samarbejde med Nonbye blev AURA Energis nye visuelle identitet udviklet og implementeret på bl.a. 150 biler.

AURA Energis nye visuelle identitet

Naturlig, god kundeservice

 

”Nonbye har været rigtig behagelige at arbejde sammen med,” fortæller Hanne Skjoldborg, Projektleder AURA Energi. ”Det er helt klart min oplevelse, at det ligger naturligt for dem at være yderst servicemindede. Gennem hele processen har de været hurtige med respons ved spørgsmål og uklarheder, de har været meget tilgængelige og rigtig gode til at lytte til vores idéer og vende tilbage med konstruktive forslag – også gerne mere end én gang.”

Mærkbar erfaring

Hanne Skjoldborg er yderst tilfreds med Nonbyes tilgang til opgaven. ”Vi havde flere runder med idéudvikling med Nonbye om den visuelle identitet, og det fungerede rigtig godt, at Nonbye kom med konstruktive forslag og ikke bare ”snakkede os efter munden”. Man kan virkelig mærke, de har stor erfaring på området,” siger Hanne.

 

Nonbye fører kundens idé ud i livet

AURA Energi havde eksempelvis et ønske om, at der skulle være forskelligt visuelt udtryk i ”AURA” og ”Energi” i logoet på facadeskilte og pyloner, hvilket Nonbye løste ved at bruge frontlys dioder på ”AURA” og corona dioder på ”Energi”.

Ny folie på 150 biler med gennemarbejdet, fleksibel plan

Som et led i implementeringen af AURA Energis nye visuelle identitet skulle der skiftes logo på 150 montør-biler. Det blev som udgangspunkt besluttet at tilpasse logoet til hvide biler.
Da flere af bilerne imidlertid var gule – og ikke lige stod overfor en udskiftning – valgte man på disse bilreklamer at lave en fuld folieindpakning for at give dem samme udtryk som på de hvide.

Kvalitetsfolie der ikke krymper og er nem at montere og afmontere på bilerne

Det var naturligt for AURA Energi at vælge en kvalitetsfolie, som den Nonbye altid arbejder med. ”Vi anbefaler altid vores kunder en kvalitetsfolie, da den fx ikke krymper og er nem både at montere og afmontere på bilerne. Hertil kommer, at den ikke ødelækker lakken eller efterlader limrester, når den afmonteres. Det kan jo være meget bekosteligt, hvis bilen efterfølgende skal omlakkeres,” siger Jesper Borchers fra Nonbye.

Nonbye udarbejdede en detaljeret plan for udskiftningen af logoet på de 150 biler. Det skete i tæt dialog med de lokale afdelings- og lagerchefer og under hensyntagen til, at den enkelte bil ikke skulle pilles ud af drift i for lang tid.

Få et godt tilbud på din bilreklame

  • Bildekorationer er slidstærke og holder så længe, bilen er kørende i trafikken.
  • De kan tilpasses ethvert behov og værdilades med f.eks. selvklæbende QR-koder.
  • De skaber opmærksomhed i trafikken. Store lastvognsreklamer ses, fordi de er store, mens dekorationer på mindre firmabiler kan virke som rene magneter på øjet.
  • Priserne varierer alt efter omfang, kvalitet og holdbarhed fra nogle få hundrede kroner til kr. 25.000+

Resultatet 

Gennem hele processen havde AURA Energi og Nonbye således en tæt sparring om design, synlighed og materialevalg. Hertil kom en tæt dialog mellem Nonbye og de ansvarlige i afdelingerne i Odder, Viby, Brabrand og Galten for at sikre en optimal placering af skilte og pyloner og dermed give den bedste synlighed til den enkelte afdeling.

 

Visuel indentitet med ensartet udtryk

Nonbye skabte med løsningen til AURA Energi en visuel identitet med høj synlighed og ensartet udtryk på facader og pyloner ved alle fire butikker på trods af meget forskellige udgangspunkter.

Nonbye har arbejdet meget strukturerede og effektive i hele monteringsprocessen på vores mange bilreklamer. Det hele omfavnet af en yderst god kundeservice. Vi er meget tilfredse med samarbejdet.” Hanne Skjoldborg.

Caseansvarlig

 

 

Jesper Borchers

Hos Nonbye ligger det naturligt i blodet at indgå i tæt sparring med kunden om konkrete løsninger

”Samtidig er vi altid parate til at udfordre den idé, kunden kommer med, hvis vi tror på, det kan give et bedre slutresultat,” fortæller sales manager Jesper Borchers fra Nonbye. ”Det var også tilfældet i samarbejdet med AURA Energi, hvor det oprindelige oplæg blev bearbejdet, og vi indgik i tæt sparring med kunden omkring design, synlighed og materialevalg til facadeskiltene.”

Sidder du med spørgsmål? Spørg vores specialister helt gratis! Måske har du spørgsmål, som hurtigt kunne besvares af en stemme i telefonen eller via mail.

Kom rigtigt fra start – kontakt os nu! Vores råd er bedst, jo tidligere vi er med!

 

Skal vi kontakte dig og din virksomhed?

5 + 3 =